NEOBVYKLÉ NAKLADATELSTVÍ POINTA

Nová doba přináší nové možnosti. Všichni jsme každou chvíli na internetu. Posledních pár let dokonce máme skoro každý svůj smartphone v kapse a na opravdové telefonování ho používáme už jen minimálně. Umíme si z pohodlí domova vybrat novou ledničku, zájezd k moři i poukaz na večeři v exotické restauraci. Tak proč by se z domu nedala vydat i nová knížka? Jsme přece všichni on-line, no ne?

A takto přesně funguje nakladatelství Pointa. Je to platforma, tedy jakýsi společný prostor, kde se vzájemně oslovují lidé všemožných profesí, kteří mají s přípravou knih k vydání zkušenosti. Autor rukopisu se zaloguje a představí svůj text, který by chtěl vydat. V systému navolí vše důležité, co se týká plánovaného vzhledu knihy – formát, počet stran, barevnost, pevnou či brožovanou obálku, počet výtisků. Okamžitě pak vidí, kolik by to celé zhruba stálo (včetně takových detailů, jako jsou poplatky za skladování či za použití platební brány v e-shopu). Kalkulace ale ještě není konečná, protože zbývá započítat lidskou práci. A tak autor začne poptávat potřebné kolegy.

Každá kniha musí mít svého redaktora, korektora, grafika a sazeče. To je základ, bez toho se nedá jít dál. Ale kromě toho se dá v Pointě sehnat i ilustrátor či fotograf. Některé profese jsou trochu záhadné. Beta čtenář si váš rukopis přečte a poradí vám, které pasáže ho nudily nebo naopak nejvíce bavily. Ghostwriter vám dokonce napíše kus příběhu sám. S přípravou kampaně vám může pomoci marketér, publicitu vám zajistí novinář, bloger a influencer. Křest knihy vám rád zorganizuje event manager.

Kvalita vašeho rukopisu ovlivní, jak dopadne poptávání kolegů pro spolupráci. Když se text ostatním nelíbí, nabídku spolupráce odmítnou. Úžasnou výhodou této platformy je však to, že hledání a navazování kontaktů na spolupracovníky probíhá velmi rychle. Prohlédnete si profil stovek možných kolegů, jejich ceny (většinou za normostranu), projdete jejich avizované reference. Vybrané kolegy oslovíte přímo uvnitř platformy a během pár dní (a často i během pár hodin) se vám oslovený odborník ozve. Řeknete svou představu, on na základě toho provede předběžnou kalkulaci a pak už si jen plácnete, anebo raději hledáte někoho jiného.

Jakmile máte domluvené potřebné spolupracovníky, cena za jejich práci se připočte k celkovým nákladům. Výsledná suma je pak částka, se kterou jdete do předprodeje, tedy crowdfundingové kampaně. A o tom, co všechno je třeba připravit, než se kampaň spustí, si počtete v dalším příspěvku. Zase mě totiž volají děti, a ty já zanedbávat nechci. Tak zase brzy!

You may also like...